Vad var det nu vi skulle göra idag...? Javisst ja: Sol och bad
Hämta länk
Facebook
X
Pinterest
E-post
Andra appar
-
Dagen började inte helt bra. Frukostbuffen uteblev pga för få gäster. Istället fick vi beställa a la carte. Som Simone brukar säga: Vi har allvarliga problem .
Äntligen på väg Vi mår aldrig så bra som när det bär av någonstans där vi aldrig varit förut. Denna resas första anhalt är Siquijor. Efter ett byte i Istanbul närmar vi oss Manilla. Magisk solnedgång 11000 meter över Sydkinesiska havet. Sedan Vidare till Dumagete på ön Negros… Därefter en timmas resa med färja till piren på Siquijor... ...som har ett lite lojt färjeläge, där vi tar en taxi tvärs över ön till San Juan, en by på öns sydöstra strand. Vi checkar in på det lilla familjeägda hotellet Tagbalayon Lodging House, som ligger i San Juan, ett av Siquijors många mindre små samhällen. Ett varmt mottagande och förföriska dofter från köket gör att vi genast känner oss hemma. På väg till rummet högst upp märks den avslappnande atmosfären än mer, i form av hängmattor och små bord, samt tillgång till friskt vatten. Mopeder och andra lätta fordon brummar förbi på gatan, som ligger ett hundratal meter från havet. ...
Idag fick vi för oss att det var en bra dag för att gå på marknader. Sagt och gjort. Vi gör som vi brukar : vi går och går... Ja. Det finns en bank som heter så. Phnom Penh är inte som andra huvudstäder. Den känns mer som en mycket stor småstad. Inte så stora gator eller mycket trafik. Lätt system för att hitta. Vilket nummer har den här gatan? Trafikstockningar verkar bero på att det saknas trafikregler - man kryssar sig verkligen fram. Alla vill fram - på något sätt funkar det till slut. Det finns olika sätt att åka bil. Komforten är viktig. Olympic market står först i tur. Trevåningshus stort som en halv fotbollsplan med kläder, skor, tyger, smycken och diverse småställen med matservering. Dags att byta våning. Lunchdags i Phnom Penh. Poh (soppa). Trots att det var trångt var det lätt att ta sig fram. Phnom Penh-borna är mycket vänliga. Vi tittade lite på skjortor men när dom såg Per-Anders så skakade dom p...
Kommentarer
Skicka en kommentar